Wymagania przekrojowe:
1) wyodrębnia z tekstów, tabel, diagramów lub wykresów, rysunków schematycznych lub blokowych informacje kluczowe dla opisywanego zjawiska bądź problemu; ilustruje je w różnych postaciach;
2)wyodrębnia zjawisko z kontekstu, nazywa je oraz wskazuje czynniki istotne i nieistotne dla jego przebiegu;
3)przelicza jednostki czasu (sekunda, minuta, godzina);
1.Odczytywać wykresy zależności drogi od czasu;
2.Poznasz gałąź logiczną, która pozwoli ci rozwiązywać zadania z fizyki
Ktoś jest w stanie umożliwić ci rozwinięcie nowych umiejętności czy zdolności-lub poprawić te, które już masz-do poziomu eksperta. Pofantazjuj chwilę, jakby to było, gdybyś mógł stać się najlepszy pod jakimkolwiek względem i pod każdym względem. Wymień 10 umiejętności i zdolności, które rozwinąłbyś lub poprawił, gdyby nie było żadnych ograniczeń.
1.________________________
2.________________________
Spójrz na diagram a teraz opisz ten diagram w kilku zdaniach, tak by ktoś, kto nie widzi, był w sanie go narysować"
Umiejętności
Wykres A
W 2001 roku sprzedaż wolumenów szła bardzo słabo. Sprzedaliśmy około 2500 sztuk. Sprzedaż rosła z każdym rokiem. Największy skok sprzedaży odnotowaliśmy w od 2010 roku (15 tyś) do 2012 (około 35 tyś)
Wykres B
Wykres C
Kto zabrał bilet?
Zadanie do rozwiązania: w przedziale pociągu na trasie Warszawa -Gdańsk siedziało pięciu pasażerów. Młoda kobieta owinięta szalikiem siedziała przy oknie, obok niej starszy pan z gazetą, a przy drzwiach brodacz, który na kolanach trzymał laptopa, a na uszach miał założone słuchawki. Po drugiej stronie przy oknie siedział młody mężczyzna, który czytał książkę, a miejsce przy drzwiach zajmowała kobieta, która rozwiązywała krzyżówkę w jakimś kolorowym czasopiśmie. Po pewnym czasie kobieta w szaliku oparła głowę o ścianę i zasnęła. Obudził ją głos konduktora:
– Proszę bilety do kontroli.
Podróżni po kolei podawali swoje bilety, a pani w szaliku nerwowo przeszukiwała kieszenie żakietu, torebkę, zaglądała pod siedzenie gdzie nie znalazła biletu tylko potwierdzenie opłaty za bilet.
– Na pewno miałam bilet – powiedziała – o nawet mam potwierdzenie opłaty. Zdrzemnęłam się i ktoś mi go wyjął z kieszeni – powiedziała. – Dlaczego na podłodze leżał mój paragon?
Podróżni oburzyli się tym podejrzeniem.
Zaczęli się przekrzykiwać, tylko brodacz nadal wpatrywał się w swój laptop i nie zdjął słuchawek z uszu.
– Zaraz, zaraz. Poproszę o spokój – powiedział konduktor – zaraz dojdziemy do ładu. W podróży czytam dużo powieści detektywistycznych i chętnie zajmę się tą sprawą. Czy ktoś z państwa wychodził z przedziału?
Starszy pan: cały czas czytałem gazetę i nie widziałem, co robią inni pasażerowie. Chyba też trochę przysnąłem, zdarza mi się w czasie monotonnej jazdy.
Brodacz: dwa razy wychodziłem na korytarz bo miałem pilne rozmowy telefoniczne, co może potwierdzić pani z krzyżówką, bo wychodząc z przedziału uderzyła mnie drzwiami.
Pani z krzyżówką: tak, wyszłam do wagonu restauracyjnego po kawę i wróciłam z nią do przedziału, a pan cały czas rozmawiał przez telefon.
Mężczyzna z książką: Kiedy pociąg gwałtownie zahamował, wypadła mi książka z rąk na podłogę i narobiła hałasu, ale chyba nie obudziłem pani.
Konduktor zebrał wszystkie odpowiedzi, narysował plan przedziału i zaznaczył na nim kolejne zmiany czyli, kto i kiedy opuszczał przedział. Czym zajmowali się pasażerowie.
Chwilę podumał i powiedział.
– Szanowna pani, chyba wiem, kto przywłaszczył sobie bilet. Nawet podejrzewam, że ma teraz dwa w kieszeni, bo nie wiedział, że bilet należał do pani.
Jak to jest możliwe?
Co mogło wydarzyć się w przedziale?
Co stało się z biletem?