1.opisujesz przepływ prądu w przewodnikach jako ruch elektronów swobodnych;
2.posługujesz się pojęciem natężenia prądu elektrycznego;
3.posługujesz się (intuicyjnie) pojęciem napięcia elektrycznego;
4. posługujesz się pojęciem oporu elektrycznego,
5.stosujesz prawo Ohma w prostych obwodach elektrycznych;
6.posługujesz się pojęciem pracy i mocy prądu elektrycznego;
7.przeliczasz energię elektryczną podaną w kilowatogodzinach na dżule i dżule na kilowatogodziny;
8.budujesz proste obwody elektryczne i rysuje ich schematy;
9.wymieniasz formy energii, na jakie zamieniana jest energia elektryczna.
10 nazywasz bieguny magnetyczne magnesów trwałych i opisujesz charakter oddziaływania między nimi;
11.opisujesz zachowanie igły magnetycznej w obecności magnesu oraz zasadę działania kompasu;
12 opisujesz oddziaływanie magnesów na żelazo i podajesz przykłady wykorzystania tego oddziaływania;
13.opisujesz działanie przewodnika z prądem na igłę magnetyczną;
14.opisujesz działanie elektromagnesu i rolę rdzenia w elektromagnesie;
15 opisujesz wzajemne oddziaływanie magnesów z elektromagnesami i wyjaśniasz działanie silnika elektrycznego prądu stałego.