Wykonaj własny teatrzyk.
Potrzebne będą :
-bateria,
-magnesy neodymowe,
-miedziany drut,
-figurki wg własnej kompozycji.
http://solarcooking.wikia.com/wiki/Minimum_Solar_Box_Cooker
http://www.lghs.net/ourpages/users/dburns/RRPhysics/Road_Runner_Physics/Movie.html
Bardzo dobry projekt- Daria Jakubiszyn
http://polinajlepszarobiprojekt.blogspot.com/2015/06/fizyka-w-bajkach.html#comment-form
http://fizykawbajkach.blogspot.com/2015/06/jezeli-dwa-przedmioty-zostana.html#comment-form
http://fizykawfilmachh.blogspot.com/
Poniżej link do projektu " Fizyka w życiu codziennym"
https://www.youtube.com/watch?v=4VolNVgKesE&feature=youtu.be
polecam
Projekt: Jak znaleźć najskuteczniejszy środek do wywabiania plam?
I Cel:
II.Pojęcia : Napięcie powierzchniowe, cząsteczka, rozpuszczalnik, hipoteza, pomiar,
III. Opis metody:
Vee-diagram (nazwa pochodzi od kształtu diagramu – litera V) to strategia pomocna w rozwijaniu zdolności metapoznawczych. Ma na celu ułatwienie uczniom zrozumienia własnej struktury wiedzy (sieci powiązań, relacji, hierarchii i kombinacji) twórczego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów. Pomaga połączyć wcześniejsze doświadczenia i wiedzę z nowo nabytymi informacjami oraz powiązać wiedzę praktyczna z teoretyczną, korzystać z wiedzy, którą uczeń już posiada. Vee diagram ma służyć jako przewodnik graficzny w czasie zajęć, pomaga określić uczniowi, jaką ma już wiedzę na dany temat, jakie zrobił postępy na zajęciach i nad czym musi jeszcze popracować, aby rozwiązać zadanie, problem. Ta metoda pomaga również integrować zespół klasowy, poprawia komunikację między uczniami. Nauczycielom dostarcza istotnej informacji, na jakim poziomie znajomości zagadnienia znajduje się uczeń, jakie są jego mocne i słabe strony.
Co masz przynieść na następne zajęcia:
Musisz mieć:
· Sok marchwiowy
· Smar
· Jasnoniebieski materiał (najlepiej bawełniany). Pocięty na 6 kwadratów (8x8 cm)
Wybierz 3 z następujących rozpuszczalników i przynieś je na lekcję:
· Alkohol
· Kostka mydła – jakakolwiek marka .
· Wybielacz
· Detergent do usuwania plam.
· Ocet (5% kwasowości)
· Pasta do zębów.
kryteria sukcesu Vee diagramu ucznia
Pytanie zasadnicze |
1) Uczeń potrafi dobrze wyselekcjonować istotne informacje oraz dane z zadanego zadania, problemu (2pts) 2) Pytanie zasadnicze jest prawidłowo sformułowane (2pts) |
hipoteza |
Hipoteza jest poprawnie sformułowana jeśli ... to ... (2pts)
|
Eksperyment |
Wszystkie istotne dla badania pojęcia zostały wymienione (2pts) |
Dane / Transformacje |
1. Dane w tabelce są uporządkowane, oznaczone i obejmują jednostki (2pts) 2. Wykres (y) są prawidłowo narysowane (2pts)
|
Wnioski |
1. Powiązania między pojęciami są prawidłowo określone (2pkt) 2. wnioski napisane są prawidłowo(2pkt)
|
Ocena wartości |
1. Znajomość wartość informacji uzyskanych w trakcie procesu badawczego(5pts) |
Całkowita ilość pkt |
|
Na kolejną lekcję przynieś:
Materiały:
– pudełko
– czarna farba
– pędzel
– biała kartka
– klej
– kawałek folii aluminiowej,
Wykonanie projektu w pliku pdf.
1. Wejdź na stronę: http://learningapps.org/
2.Zaloguj się.
3.Wybierz aplikację
4. Wykorzystaj zadania z działu " Zadania"
5. Utwórz grę dla swoich kolegów
1.Wejdź na stronę: http://learningapps.org/display?v=phaa44mnj
2.Zobacz przykładową grę
3.Wykonaj grę dla swoich kolegów